Hong Kong Part VI (Day 5 - Lastday)

Assalamualaikum..
weeehoooo.....cutiiiiiii......
ahkak jemmah amik cuti panjang since 17hb sampailah 6hb tahun depan....
nak buat camner..cuti ahkak melambak uolls.....kah kah kah... *sila cemburu*

Jom lah layan part last HK aku nih...kasi settle cepat entry  HK ni..then aku nak up entry memasak plak..*bajet chef sangat kan*

harini kira hari last lah percutian ke HK..sebenarnya ada banyak tempat wajib ke HK kami tak pergi...sebab kekangan waktu dan jugak bajet...hahaha....
untuk hari terakhir ni...kami amik pakej breakfast di Chef Mickey Restaurant..which is terletak kat dalam Disney Hollywood hotel...reason sebab anak anak...oh jangan tak tau k...harga bilik yang korang booked tak termasuk breakfast..haha...mahal kan?? nasiblah labu...waktu pergi RM kita jatuh teruk..untuk breakfast ni harga bagi dewasa adalah HKD 228 dan kanak-kanak adalah HKD108 so total kami kena bayar campur 10% tax adalah HKD 849...sila telan ailio bila di convert duit RM adalah RM472 (lebih kurang) .... kalau nak diikutkan membazir memang lah membazir...just for breakfast..makan apa sangat..tapi since dari Malaysia lagi aku memang dah cadang nak bawak anak anak aku makan kat chef mickey ni..sebab bukan dapat pergi ke HK selalu..pejamkanlah mata sekejap...anggaplah menu kat dalam tu ko tak pernah makan..hahahaha...

*maaf lah...kinchan spoilkan pic aku...ntah apa dia tekan kat kamera..pic jadi gelap...

bayaran dibuat masa korang nak turun makan nanti....
lepas tu staff dorang akan iring korang masuk ke dalam...


kena ingat tau..tak semua makanan dalam ni HALAL...macam roti, buah, minuman n cereal InSyaaAllah HALAL...yang lain hati-hati...dia ade bahagian vegetarian...so korang amiklah kat bahagian tu je...

huwaaa..banyak pic aku yang tak dapat diselamatkan..tak tau apsal dengan kamera aku tu....





seronok bebudak bila chef mickey masuk restaurant....apa lagi...snap lagi sebarang dua pic buat kenangan..bebudak dan mak budak tak mandi pon..hahaha..






lepas abis makan ....kiddos dan bapak kiddos pergi ke pool....aku plak naik ke atas tok mengemas..flight kol 1.40pm....so..kena gerak ke airport kol 11am...





kelakor bila sampai airport...tiba-tiba flight kami ditukarkan ke platform lain...memang kami tak dengar announcement oleh pihak airport..bayangkanlah...nak ke platform kami tu...kena naik shuttle bas dorang sediakan...nasib ada pramugari tu datang ke kami bagitau flight ke KL dah ditukarkan ke terminal lain...baki masas tinggal lagi 1/2 jam tok boarding...menggigil kami bekerja naik shuttle bas ke terminal lain dengan bawak anak-anak...memang kelam kabut betul...

Tapi semua tu dipermudahkan...Alhamdulillah...

masuk je perut kapal terbang....lunch memang dah beli sesiap ... lepas makan memasing tido..aku dan kazen aku beborak jer lah...jarang berjumpa kan...so, time tu lah kami nak berborak pon..borak pasal kehidupan keluarga kami...

ni siapa rajin online tu boleh lah langgan wifi onboard yang AA sediakan..RM9 sahaja..ok lah tu...kalau tok perjalanan lama..bolehlah nak langgan kan..

untuk ke TBS kami naik JETBAS
Harga Dewasa RM10
Harga Kanak-kanak RM8


ni jadi sourvenior yang termampu ahkak jemmah beli sepanjang kat sana..mahal baq hang...



begitulah percutian kami sekeluarga untuk Tahun 2015 nih...Alhamdulillah..janji aku pada anak-anak aku dah tunaikan....
pada korang yang berhajat nak pergi tu...tak ada ruginya kalau korang menyimpan untuk bercuti..kalau korang fikir mengeluarkan duit untuk bercuti membawa anak tu adalah pembaziran...terpulanglah...bagi aku...setiap rezeki yang aku suami isteri dapat tu ada bahagian tok anak-anak,,,lagi pulak..tahun 2015 ni adalah tahun ke 10 ulangtahun perkahwinan aku...so...kami himpunkan yearly anniversary gateway bersama-sama anak-anak...

Untuk berikutnya...InSyaaAllah...aku suami isteri dah merancang nak buat umrah bersama-sama anak anak...cuma aku masih berpikir untuk confirm bawak anak-anak atau tidak sebab..banyak feedback bagitau...nak bawak anak aktif akan menguji tahap kesabaran kita...kita nak kesana selain berziarah..nak buat ibadah..lagi pulak perangai khalish memang boleh menguji tahap kesabaran aku laki bini...tunggu sehingga khalish darjah 1..InSyaaAllah jika dikehendakiNYA...kami akan jejaki bumi Makkah dan Madinah juga..



*Tahun depan adalah tahun build up...aku dah buat perancangan rapi untuk semua itu...semoga dipermudahkan urusan kami..Amin*


TOTAL KOS

Breakfast Chef Mickey  : HKD 849 (RM472)
JETBAS : RM36

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH