KRABI PART II

Assalamualaikum...
sep atas sep blakang skit....

marilah meneruskan part II cuti cuti Honeymoon bajet ahkak...

untuk hari ke-2 ni kitaorang buat aktiviti laut...

kitaorang amik pakej Island Hoping...tok Island hoping ni kitaorang dapat harga 1000bht ataupon RM100/person .... dalam aktiviti ni meliputi 7 Island...

1- Maya Bay
2- Monkey Bay
3- Lohsamy Bay
4- Piley Bay
5- Viking Cave
6- Phi Phi Don
7- Bamboo Island

aktiviti hari ke 2 bermula seawal kol 7am....kat sana...suasana pagi lebih kurang cam sabah....kol 6.30am tu dah cerah sangat lah....

kol 7am kitaorang dah standby gi breakfast kat hotel....

tak ada yang boleh dimakan sangat...
kena jaga kehalalan makanan tu k...

ni kazen perempuan aku...sorang cikgu sorang nurse..tapi 2-2 not available...2-2 tunang orang...





korang kalau datang Thailand tolong makan nenas dia..sumpah manis..aku sedap je melantak nenas pepagi tu....nasib perut tak meragam...



sementara nak tunggu agen pick up kat hotel..sempat lagi pon kitaorang ni berselfie bagai....sepanjang kat sana...aku tak beli pon simcard sana..macam malas sebab kebanyakan hotel memang ada wifi...kedai kedai makan pon banyak yang provide wifi....kenapa taknak jugak beli?? sebab mostly aktiviti kami adalah banyak diluar.....kalau nak video call anak pon xleh sebab umah wan dorang cuma ada tepon umah nok...hahaha






lebih kurang 8.30am camtu lah...agen datang pickup kami kat hotel.....jangan risau kalau korang kat sana sebab once kita dah bayar semua dorang akan uruskan..kita tinggal nak follow je ape yang dorang arahkan.....kitaorang naik tuk tuk panjang.....free aircond...bukan kitaorang aje k....dia akan jemput peserta lain lagi kat hotel hotel berlainan...jangan risau korang k....harga tu dah termasuk semua...pickup...makan tengahari



dari hotel kami ke tempat berkumpul tu tak jauh sebenarnya...dalam 5 minit je kot dari hotel...

kami akan dikumpulkan dalam 1 group....then baru bergerak ke bot yang dorang dah bagi tadi...oh aku amik pakej speedboat.....

sementara nak tunggu yang lain sampai..

hurmm....malas nak cakap..aku tau korang nak cakap macam nyonya jual sayur kan...okeh2...aku terima *tangan kat bahu* topi ni sebenarnya aku beli masa gi bali tahun 2012 dulu....pastu ntah macam mane ade rail dia tu putus...aku pon cabut lah semua rail tu..skali ha ko...mengendur kemain dia...x dapatlah aku nak fefeling che ta kat krabi..nak beli lain...tak payah lah kot.....tak berbaloi...

ni tengah dengar penerangan...

wahhh..teruja ahkak jemmah menuju ke boat..

sampailah ke pulau yang pertama..
Maya Bay...ni lah antara pulau tercantik di Krabi ....tak lama pon kat sini..sejam je kot..
ni tengah dengar penerangan dari tour guide kami...nama dia kingkong...
kemain suka dia sakat kazen aku yang nurse tu.....nasib tak ikut balik malaysia...
sebelum balik siap cakap..see u at Aonang Town...uiiiiii.....dating dating uiiii..



ahkak happy nampak laut uoll...tak pikir langsung masalah...

my partner in crime..my sugar glider.....aummm...


Subhanallah..cantik kan dunia buatan Allah SWT..


ni plak Viking Cave..kat sini xleh turun...boleh snap gambor je..kat sini lah Leonardo Dicarpio berlakon filem The Beach tak silap aku...


how come u say NO to Krabi??

lepas dah ronda 1-2 pulau....jam pon kol 1pm...kejap je rasa masa kan...
so...dorang akan bawak kita makan kat Phi Phi Don Island..jangan risau k...masakan semua dimasak oleh orang islam....nak kata sedap tu..boleh lah..dari ko kebulur..baiklah makan wei...hahaha





pasta tak sedap..sos macam sos tomato ko panaskan je...


makan sambil hadap laut...heaven kot...

roti ni kami amik nak bagi ikan makan..haha

settle makan..korang leh lah masuk area pulau pulau tu..ada macam macam kedai kat sana..aku merembatlah sepasang baju macam baju mak lampir....hehe...dapatlah murah RM25 atau 250bht


well .... jumpa plak abam sado ni tengah dok tido..aku ingatkan betina..rupanye jantan...kemain gemok gemok kucing-kucing kat pulau tu..ade sekor tu aku tengok kemain gemok elok je berlari masuk dapur..pekerja kat sana sangatlah baik..siap suapkan ayam kat kucing tu....kan bagus kalau manusia lain pon bersikap macam tu kat kucing..dorang bukan mintak belikan baju atau emas..cuma mintak sisa makanan kita je...In Syaa Allah dia akan doakan untuk kita nanti...

hasil beli baju mak lampir..haha..leh lah tutup badan supaya tak sejuk..


dah settle makan semua tu...jom lah kita mulakan aktiviti snorkeling...

tak mau berenang? jangan risau..mari pakai life jacket..hehe..
aku suggest korang belikan Gogle (betul ke tak ejaan aku) sendiri....sebab kualiti pihak tour guide bagi taklah best..hehehe...







seronok nye tak terkata..

ni dapat hadiah terkena tali speed boat masa dok berlari nak ke boat...tersadung...sakit nak mamp okeh...kinchan soh rendamkan kaki dalam air laut.....
kat sana pon abis gatal gatal kaki aku sebab pakai cream bulu kaki salah....miang giler okeh...kelmarin nampak kesan macam lebam tapi tak sakit...

penat bersnorkeling bagai...
dalam kol 4.30pm camtu kami pon geraklah balik....memang sayang nak tinggalkan Phi Phi Island...kalau datang balik..aku nak buat aktiviti Snorkeling lelama....In Syaa Allah kami akan datang semula dengan kiddos...nak ajar dorang snorkeling...

sampai je hotel..aku terus pulangkan semula motor...kang tak pepasal dia tak bagi semula passport sepupu aku...dia nak 1 passport original antara kami..ingatkan boleh fotostat..
 
lepas balik dari aktiviti laut tu.....hujan renyai renyai...
rehat-rehat sekejap dalam bilik..lepas maghrib tu kitaorang ke luar makan..

tok aktiviti malam..kami jalan kaki je nak gi makan..walaupon restoren tu agak jauh..tapi sambil sambil tu leh tengok souvenir kat kaki jalan tu...

restoren yang kami nak pegi ni...kami dah usha hari pertama sampai lagi lepas dok survey pakej island tu...so..dah memang target nak gi makan situ....tengok macam ramai je orang Malaysia makan kat situ...

ini restoren yang kitaorang pilih.... lokasi dekat kedai - kedai Aonang tu....jangan risau kat kedai tu ade staff pattani yang pandai cakap melayu....kalau korang tak paham menu tu..dia akan cakap bahasa melayu...


yang penting ade WIFI free..laju okeh..

dak 2 orang ni kalau dapat WIFI kemain tekun hadap fon memasing..tapi aku nak hadap makanan sebab aku lapar...










kalau kat Malaysia..ni namanye nasi goreng Thai....


rupenye...kena gaulkan semua rencah ni....haha...baru aku paham apsal nasi dia kosong...

harga?? agak mahal....nak kata sedap..so-so hajo ....hehehe

lagi sedap makanan kat stall  hari pertama tu..... :P

perut pon dah kenyang...maka marilah kita berjalan kaki sambil usha-usha lagi sourvenir tok family dan kengkawan...

bagi aku..krabi bukanlah syurga shopping...sebab rata-rata barang dia mahal....korang memang kena pandai tawar..lagi murah nak "berurus niaga" kat Indonesia..

sebelum tu sempat lagi kitaorang dok beli pancake makcik Yaminlah tu k..hahahaha...perut kenyang hati senang..

jom balik tido..kinchan dah telan panadol sebab kepala dia berat.....haha..selamat body ahkak.. :P



maka jom lah aku senaraikan perbelanjaan tok Hari ke-2

HP waterproof cover  - 50bht = RM5
Baju Kelawar - 250bht = RM25
Dinner  (4 orang ) - 1180bht = RM118 (ni option..aku tak recommended kedai ni..better korang makan kat gerai yang aku pegi semalam tu)
Pancake - 35bht x 2 = 70bht = RM7
TOTAL : RM155

Next Entry kami ke Phuket plak tok aktiviti ke-2 kami.....

Tunggu ahkak update taw....sekali dengan peristiwa malam hari ke-3 tu ....hew hew hew..





*minggu ni last keje....minggu depan ahkak nak bercuti sampai tahun depan...nak siapkan barang sekolah anak dara ahkak lah plak...baju kasut semua lom beli lagi...baju beli sehelai je kot sebab banyak lagi baju dia yang boleh dipakai..lagipon bonus pon dapat tahun depan... Tahun 2015 adalah tahun penjimatan...*


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH