LEXIS PORT DICKSON

Assalamualaikum
arini ahkak ade bahan tok dibahankan...
hahaha
no wordless wenesday

lama betul x bawak kiddos jenjalan atau bercuti
kalau tak aku bizi outstaion laki aku sah sah lah memang susah nak cuti...kalau tak sebab cuti rasmi ...dia mesti bizi dengan kerja dia yang lain..
so bila tiap kali aku plan nak bawak bebudak bercuti...mesti tak jadi sebab urusan dia lagi penting dari bawak anak anak bercuti...so...kami mengalah...

plan percutian aku ni dirancang last minit pon...aku kol otel a week b4 lepas kinchan bagi persetujuan bawak bebudak bercuti....tapi semua bilik dah fully booked...memula nak stay kat Grand lexis..tapi masa call tu fully booked...call plak lexis..yang ada pakej mahal sangat...so..sangatlah tak berbaloi...

aku cuba bukak booking.com..Alhamdulillah..check punya check ade 2 bilik left..terus cecepat booked terus...

walaupon bilik free ari ahad je...takper lah...asalkan dapat bawa kegembiraan di muka anak anak...dah cukup bagi aku....

sabtu tu free...kemas umah sesiap supaya balik dari bercuti umah dah tersusun...


seronok bebudak ni bila bagitau nanti kita gi mandi laut dan pool...im happy too kids...
disebabkan waktu check in adalah kol 4pm..so..awal pagi tu kami terus ke teluk kemang dulu bawak bebudak ni gi mandi laut....dapat berendam sejam 2 jadilah...tu pon dak khalish tu bapak penakut dengan air....ishk ishk ishk....mama mu ini adalah peminat air laut tau..ko jangan buat malu dik...aku sunat ko nanti



ishk budak tyco ni...sekrang ni macam macam peel..stress betul aku!!!!!!!!





marsya ni tak kisah kalau dia kena mandi sendiri sebab dia memang dok dalam dunia dia je...


kol 2.30 aku soh kemas kemas tok mandi bersih..then gi lunch sesiap kat kedai makan berhampiran...next terus ke Lexis Hotel....ngam ngam sampai hotel kol 4pm....
memang ramai sangat orang time check in tu....disebabkan aku amik premium chalet through booking.com..dorang upgrade aku ke executive room tanpa charge...Alhamdulillah rezeki anak anak...












 dah rehat sekejap kat bilik...aku terus ajak bebudak memain sekitar hotel memandangkan lexis ada banyak aktivii yang kita boleh buat tau...ade memanah..ade berbasikal dll..
so korang sediakan duit je...


b...lov u ...


seronok sangat bebudak ni...me happy too baby 
bermandi peluh si khalish ni main permainan kt sini...









ni nak gi dinner kt luar...sambil sambil tgk port mama n papa dating 11 ahun lalu..auuwww...masih bernyawa tempat itu...hahaha..







daku tinggalkan sweet memory disini...In Syaa Allah ade kelapangan...nak bawak plak bebudak mandi laut negeri lain...


walau hanya 1 malam dapat relax bersama keluarga kecil aku ni..tapi aku tau anak anak happy...anak anak paham papa dorang kerja kuat tok pastikan aku dan anak anak dapat hidup senang...
maka kami beralah....walau pon aku kena take his position as father kat rumah tapi aku happy...aku mampu lakukan hal rumahtangga sendiri tanpa harapkan orang lain...dari anak celik mata nak ke sekolah...masakkan bekal...siapkan lunch..siapkan dinner aku boleh lakukan sendiri walaupon aku kerja dari 8am - 5pm.. walau pon aku kena bertugas di luar kawasan kadang kadang amik masa sehingga 2 minggu..aku akan pastikan keperluan anak anak tersedia...cuma kenalah import mak aku atau mak mertua aku tok masak tok dorang...yang pasti..aku akan pastikan semua urusan smooth selama aku bekerja diluar kawasan..




No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH