Hong Kong Part V (Disneyland Day II)

Assalamualaikummmmmm...
*tok tok tok*
cuti sekolah dah separuh bulan pon kan....korang dah buat persiapan tok kiddos belum??
aku dah buat...90% siap...tinggal nak beli buku bebudak ni je..dak khalish punya...next week buat pembayaran yuran dan assessment day....aku tak tau lah camne dia sekolah tahun depan..kat umah kalau soh belajar kemain mengamuk......i is bengang tau!!!
dah jom lah kita khatamkan entry Hong Kong aku nih..makin bertangguh makin aku malas nak update nanti..

Tok hari ke 4 di HK ni..kami dakan checkout dari Bauhinia Hotel dan akan stay 1 malam di Disney Hollywood hotel..yahooo!!!!!!!!!!!!!

ikutkan perancangan awal...kami akan menetap 2 malam di Bauhinia dan 2 malam lagi di Disney Hollywood Hotel...tapi apakan daya...tukaran mata wang kita jatuh menjunam...kami decide tukar plan....tak apalah kiddos...mama dah janji...lepas matawang kita stabil balik..mama akan bawak semula bercuti ke HK...takpon mama akan bawak korang bercuti kat Australia atau Disneyland Tokyo..doakan rezeki mama murah...Amin....

pagi tu mengangkutlah dengan beg-beg yang ada...tak pakai teksi..naik subway jugak....haha...mencabar jugak naik subway dengan bawak segala macam beg....phewwww...

ok ni lah stesen MTR kat disney..dekat sangat dengan pintu disneyland tu...kalau ada sesiapa nak gi dok luar dari Disney hotel..boleh sajo....



kami terus ke bus stand Disneyland tok amik shuttle bas nak ke Disney Hollywood hotel tok check in...kalau dari stesen ni korang amik kiri....amik lane A3 tunggu shuttle bas nak ke Disney Hollywood hotel...

Aktiviti harini sepanjang hari dari pagi sampai ke malam dalam Disneyland sahaja....

Marsya sempat makan epal sementara shuttle bas sampai..



macam biasa..urusan check in semua aku yang uruskan...
disebabkan masa check in adalah jam 3pm..so..selepas urusan check in selesai..kami letakkan beg kat tempat luggage yang hotel sediakan...



dorang akan bagi kad akses dulu...tapi belum diaktifkan...yang bestnya sepanjang kami stay kat HK....2-2 hotel bagi kami floor no. 7...anak-anak aku plak kebetulan lahir bulan 7...kebetulan sangat...percutian ni pon hadiah tok dorang kan..


tempat luggage tu terletak kat entrance hotel tu...so senang dan efisyen lah bagi aku..no charge tau!!.





masa mama-mama uruskan check in...bebudak boleh layan kartoon kat lobi tu....


bebudak seronok melepak kat lobi..banyak karektor kartun yang dorang leh explore...memang best lah stay kat hotel ni....comel sangat aihh..





tempat tekan lift pon comel..















ni view bilik aku....pandangan depan hotel..



ni laluan tok tunggu shuttl bas nak ke disneyland 


disebabkan pagi tu nak rushing checkout tak sempat nak breakfast....dah lepas settle urusan check in dan jugak luggage kami lepak kat tempat menunggu shuttle bas kami makan bekalan spegeti yang dibuat oleh kazen aku...dah kenyang baru menuju ke Disneyland ...kan aku amik 2day pass...so..korang kena simpan elok-elok pas tu tau...dan lagi 1...yang bestnya 2 day pass ni...korang boleh keluar masuk disneyland sesuka hati....
tok hari tu...lunch time kami balik hotel tok solat dan lunch dalam bilik je...jimat jimat jimat..hahahaha...







nampak tak MTR stesen tu...dekat kan... :)



kalau aku ikutkan nafsu shopping..memang aku merembat aje sourvenior bebanyak..tapi sangatlah mahal...1 FM Disneyland pon dah jatuh RM25++... pheww...






lawat kawasan dulu....nanti petang skit baru merembat..



budak ni memang lah....nak jugak mainan ni....tengok harga nangis okeh...makkaw pendam je lah...belikan jugak..










berkejor nak masuk show...The Lion King..





Jom layan video yang sempat aku rakam...







ni nak tengok plak Mickey 3D show....seronok bebudak ni tengok show tu..








Lepastu bekejar pulak nak tengok Flight Of Fantasy sekali lagi...kalini kami tengok parade yang awal...

aku cari port depan sekali..haha...

 nak start dah...












inilah sebab kenapa aku nak dok depan skali....dorang akan tarik bebudak tok join parade..haha..


















abis je tengok parade..kami balik hotel duu...amik luggage...makan solat bagai..rest sekejap...lepas maghrib..kami masuk semua Disneyland...nak tengok firework plak...tak adalah rushing macam sebelum tu....nak balik pon naik shuttle bas jer...so..memang santai lah kalau korang stay kat Disney Hollywood hotel....
boleh jugak jimat makan.....kalau korang terlebih duit..boleh sajo makan dalam tu...

view hotel waktu malam...


marsya tu sarung baju tido je masuk disneyland malam tu..hahaha..






cantik sangat castle ni waktu malam....bertukar tukar lampu tu...



lepak skejap kat taman hotel...best je aman...



Attammat sudah seharian di Disneyland....
Alhamdulillah...esoknya nak baliklah..tak ada apa-apa aktiviti berjalan dah kecuali mandi pool bagi bebudak....

Malam tu dinner kasi perhabiskan stok makanan....

nantikan entry terakhir dari ahkakJemmah....

bubbaii...

^____________________________^


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH